The Marriage of Figaro Premieres

  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
  • The Marriage of Figaro Premieres
Issue 92, July 2016.
The Marriage of Figaro Premieres
 
The Marriage of Figaro, a comic opera in two acts by legendary Austrian composer Wolfgang Amadeus Mozart, premiered at Lviv’s iconic Opera & Ballet Theatre last month. While the opera remains a classic, the tale has always contained a hint of subversion. Sung in its original Italian with Ukrainian subtitles, it’s been updated to a modern setting inside a privileged gated community where the servant subclass and the antics of a grabby, entitled elite still resonate. The Lviv Opera & Ballet Theatre’s staff of art director Vasyl Vovkun, conductor Yuriy Berveckyy, costume designer Maryana Gromysh, and choreographer Sergiy Naenko worked with the Music Academy Opera Studio to deliver maybe their hippest, most experimental opera of the year. By updating the story and spectacle, but keeping the story’s lively, comic, and slightly-crazed aesthetic, the creative team has put together an opera that speaks to both a broader and younger audience. If you like theatre, but struggle to relate to opera – or if you like opera, but want to see it in a modern context – this is the show for you!
 
Весілля Фігаро 
 
Прем'єра комічної опери у двох діях знаменитого австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта "Весілля Фігаро" відбулась минулого місяця у львівському театрі опери та балету. Ця класична опера залишає багато простору для фантазії режисера. Вистава йшла італійською мовою з українськими субтитрами, сюжетні лінії набули сучасного значення завдяки новому погляду на відносини пануючої верхівки і тих, хто їх обслуговує. Художній керівник театру Василь Вовкун, диригент Юрій Бервецький, художник по костюмах Мар’яна Громиш і хореограф Сергій Наєнко працювали цього разу з акторами оперної студії львівської музичної академії, і, без сумніву, створили найбільш стильну експериментальну оперу року. В оновленій постановці, що зберігає жваву, комічну, і дещо шалену естетику оригіналу, творчий колектив звертається до широкої і молодої аудиторії. Якщо ви любите театр, але не можете признатись в любові до опери - або, якщо вам подобається опера, але вам хотілось би побачити її в сучасному контексті - це шоу для вас!