Lviv Tourist Alliance: Connecting leaders for change and innovation

  • Lviv Tourist Alliance: Connecting leaders for change and innovation
  • Lviv Tourist Alliance: Connecting leaders for change and innovation
  • Lviv Tourist Alliance: Connecting leaders for change and innovation
  • Lviv Tourist Alliance: Connecting leaders for change and innovation
Issue 91, June 2016.
Lviv Tourist Alliance: Connecting leaders for change and innovation
 
Lviv has all the ingredients a city needs to be successful: spectacular architecture, rich history, and a magical atmosphere. In fact, it’s clear that the city’s success and prosperity is directly tied to the number of people visiting it. There are many people and institutions in Lviv that work every day on plans to attract more tourists and to make their stays as enjoyable as possible. It is a matter of great importance to Lviv, as can be seen by the number of people that are directly tied to the tourist industry – local authorities, business representatives, independent experts and opinion-movers, and even average Leopolitans. In fact, Lviv’s businesses have banded together in cooperation in this sphere under the Lviv Tourist Alliance.
Mark Zarkhin, the GM of Fast Food System and founder and co-owner of Restaurants for Gourmands and Good Taste Community, is convinced that for Lviv, tourism is the main priority. “Thousands of tourists coming to Lviv bring a lot of money and are eager to spend; it benefits everyone – not only hotels, restaurants, and travel agencies, but also banks, shops, transport infrastructure, and dozens of other areas. The region’s metabolism accelerates”, he explains.  The famous Leopolitan restaurateur goes on to assure us that “This is why the Lviv Tourist Alliance brought together commitment-minded players of so many branches of the city’s economic activity. The Alliance may be a very young institution, but it also has fantastic future potential.”
Olena Moroz, the GM of Intersono Medicover Group, agrees: “Patients from all over the world come to our medical centre – Israel, Ireland, Australia, the UK, and Poland. Some of them are even of Ukrainian descent. Lviv offers many tourist attractions and our clients often remember their trips here with great enthusiasm. However, one of the problems we face is arranging transfers, booking hotels, reserving tables at restaurants, and contacting tour guides for our clients.”
Andriy Sydor, the GM of DikArt and director of one of Lviv’s most recognised festivals was named president of the Lviv Tourist Alliance in 2016. He is deeply convinced that the Alliance’s activities combine members’ own experiences with the cutting-edge foreign practices to develop Lviv’s tourism industry most effectively. In this way, the Alliance takes care not only of the comfort and well-being of Leopolitans, but ensures that guests of the city leave with a positive impression. “Since becoming President, I have clearly understood that there are things which work very well and are worth developing. So based on that, we’ve mapped out the issues on which the Alliance should focus.”
One completely new project of the Lviv Tourist Alliance in 2016 is the Lviv Souvenir, which is planned to create the manufacture of high-quality souvenir goods here in Lviv, as opposed to low-quality products imported from China. The Alliance also plans to introduce its most prized product – the Lviv Tourist Pass. Similar projects have been successful in cities across Europe, and it’s clear that the initiative will also be effective in Lviv. They will continue to organise roundtable meetings to discuss existing problems in the local service industry and practical ways of resolving them and also plan to forge alliances with specific foreign tourist associations and clusters, to build on the relationships they have already established with the Polish cities of Lublin and Przemysl. 
As Lviv continues to top the rankings of Ukraine’s and even the world’s best cities, the work of these tourism associations should recognised. As the city’s tourism slogan goes: Lviv is Open to the World. And the world is also open for Lviv! 
 
Львів відкритий для світу!
 
Львів просто покликаний бути успішним, адже має для цього все, що потрібно: і архітектуру, й історію, і особливу атмосферу. А ще розуміння того, що успіх та достаток міста прямо пропорційній кількості людей, які його відвідують.  У Львові багато людей та оргнізацій працюють над  тим,   як залучити туристів, як зробити їхній досвід перебування у місті максимально позитивним.  Для цього важлива думка як місцевої влади і громадян,  незалежних експертів, блогерів, ну і звісно бізнесу, який безпосередньо працює у сфері туризму.  Власне бізнес у цій співпраці представляє Львівський туристичний альянс. 
Марк Зархін, керівник компанії Fast Food System, засновник і співвласник ресторанних груп  «Ресторани для гурмана» та «Спільнота доброго смаку «Kumpel' Group» також твердо переконаний, що туризм для Львова є пріоритетною галуззю. «Тисячі  туристів привозять до Львова із собою гроші, які вони планують витратити. При цьому пожвавлюється все навколо: не тільки готелі, ресторани, туристичні компанії, але і банки, крамниці, транспортна інфраструктура та десятки інших галузей. Пожвавлюється метаболізм території. Саме для цього в Туристичний альянс зібрались свідомі гравці різних галузей економіки міста. Альянс – хоч і молода організація, але у нього фантастичне майбутнє», - переконаний львівський ресторатор.
Олена Мороз, генеральний директор медичного центру  Інтерсоно Медікавер Груп: До насв медичний центр приіжджають пацієнти з Ірландії, Ізраїлю, Австралії, Великобританії, Польщі та багатьох інших країн. Дехто з них є українського походження. Львів пропонує багато атракцій для туристів і наші клієнти з захопленням згадують такі поіздки. Однак, проблемою для нас є те, що ми власними силами організовуємо трансфери, бронювання готелів, резервування столиків в ресторанах, контактуємо з гідами.
Президентом Львівського Туристичного Альянсу у 2016 році став Андрій Сидор, керівник компанії «ДікАрт» та директор найбільших львівських фестивалів. Він стверджує, що у своїй діяльності Альянс поєднує власний досвід та найвдаліші закордонні практики, щоб розумно розвивати індустрію туризму у Львові. Таким чином дбають як про комфорт та добробут мешканців, так і про позитивні спогади гостей. «Погоджуючись очолити  Львівський Туристичний Альянс у 2016 році, я чітко розумів, що є речі, які справді добре працюють, і їх варто розвивати й далі. Тож виходячи з цього, ми і окреслили  те, на чому зосередити діяльність Альянсу», - розповідає Андрій Сидор. 
Новим проектом Львівського туристичного альянсу у 2016 році стане «Львівський сувенір». Заплановано сторити платформу для виробництва якісного львівського сувенірного продукту на противагу китайському низькопробному .  
Також в планах Туристичного альянсу на цей рік запроводити продукт, який є важливим для усіх туристичтичних дестинацій - картку туриста  – Lviv Tourist Pass. Подібні проекти успішно працюють в багатьох містах Європи, і переконані, що таким він буде і у Львові. 
Львівський туристичний альянс продовжить організовувати круглі столи, щоб визначати, які ж проблеми існують у сфері надання послуг, і практично їх вирішувати.  У планах Альянсу і налогодження співпраці з іноземними профільними асоціаціями та кластерами. Вже є позитивний досвід такої співпраці із Любліном та Перемишлем.
Спільними зусиллями  можна досягти найвищих цілей.  І мабуть ще неодноразово Львів очолюватиме рейтинги кращих місць України та світу.  Бо Львів відкритий для світу. А світ відкритий для Львова!