Sofia Stefanovka: Turning Dreams into Reality

  • Sofia Stefanovka: Turning Dreams into Reality
  • Sofia Stefanovka: Turning Dreams into Reality
Issue 122, April 2019.
Sofia Stefanovka: Turning Dreams into Reality
 
Sofia Stefanovka is the beautiful and charismatic owner of Pierre Cardin Shop – the exclusive brand for Pierre Cardin for Women in Ukraine. Being among “TOP-50 successful women of Lviv region”, she sat down with us to give Lviv Today readers an idea of what personal qualities are necessary to own your own business and how to turn your dreams into reality.
 
1. How did your business life begin, and did you need to have a special education?
 
While studying at school, I was mesmerised by the works of notable Catalonian architect Antonio Gaudi, which greatly influenced my choice of higher education. Now, I have a master’s degree and diploma in architecture and design. A year and a half ago, I tried my hand at business – with Pierre Cardin lingerie. In my opinion, you need no special education for that. But I did make some mistakes along the way, as I based my decisions on intuition, rather than experience. For sure, seminars, workshops, and business trainings are valuable; however, for me, the most important thing is to have the desire to evolve. As far as my speciality is concerned, I continue to work in the field and plan in the future to open my own architecture bureau.
 
2. How did Pierre Cardin become your favourite brand? Where does your clientele come from?
 
The collection of lingerie from Pierre Cardin is very popular, so orders come in from across Ukraine from customers looking for high-quality, exquisite designed, and affordable lingerie. That’s when I took the next step of opening a boutique Cardin Shop at Roksolana shopping centre. As the official representative of Pierre Cardin for Women in Ukraine, we have only original goods, which makes us very popular. Women of various ages quickly fell in love with the brand because of its comfort and unique design. The wide selection is sure to satisfy the taste of any shopper. 
 
3. What does a successful business owner look like?
 
An entrepreneur should clearly understand what it is that he or she wants. The person should be charismatic and have a strong backbone, as in business one can face many troubles and injustices – and can lose a lot of money. You should be ready for all that.
 
4. Is it worth it to spend money on advertising, for example in printed media?
 
The Cardin Shop has been working for six months and for the first few months I only used the services of bloggers to promote it. It costed me quite a sum, and I greatly regret to say that it didn’t really help. Advertising in print media has helped me by bringing many more customers to the shop.
 
5. Tell us about your future plans.
 
First, I’m all set to move forward and never give up. In order to keep your place in the market nowadays, you must put in a lot of effort. Customer demand is constantly increasing and changing and while I may be a business novice, I’m lucky to be a quick learner and ready to answer any question to meet the demand of my shoppers. I can promise that soon I will have a whole network of Cardin Shop boutiques, as I want our women to become even prettier with the help of Pierre Cardin lingerie. As far as men are concerned – a piece of advice – don’t be scared or shy to come to our shop; our consultants will gladly help you choose the best lingerie for your loved ones!
 
Софія Стефановська: від Мрії до Успіху
 
Софія Стефановська вродлива й амбітна дівчина, що має за плечима успішний бізнес усього лиш у 23 роки!  Харизматична бізнес-леді, що входить  у “ТОП-50 успішних жінок Львівщини”,  є власницею магазину Cardin Shop – офіційного представника бренду Pierre Cardin for Women в Україні. Як вдається новачку у бізнесі самостійно втілювати задумане у реальність, що для цього потрібно робити і яким бути – про все це Софія розповіла читачам Lviv Today. 
 
1. Софія, з чого розпочався твій шлях у бізнесі та чи потрібно для цього отримувати освіту?
 
Ще у школі я захоплювалась роботами відомого каталонського архітектора Гауді – це й вплинуло на вибір подальшої освіти. На сьогодні я магістр та дипломований архітектор і дизайнер. Та півтори роки тому я спробувала свої сили в сфері бізнесу з жіночою білизною Pierre Cardin. Думаю, спеціальна освіта для цього не потрібна, хоча були й помилки на шляху, адже я все робила самотужки й без відповідного досвіду. Звісно, тренінги, семінари є корисними для організації бізнесу, але головне, що є обов’язковим для успіху - це бажання розвиватись. Щодо моєї спеціальності – паралельно я працюю й у цьому напрямку та планую в майбутньому відкрити своє архітектурне бюро. 
 
2. Чому власне бренд  Pierre Cardin став вашим фаворитом?  Хто є вашим клієнтом?
 
Коли я вперше представила колекцію білизни – її одразу оцінили, з’явилось багато зацікавлених клієнтів зі всієї України, адже замовник отримав товар  високої якості, вишуканого дизайну й, водночас, за доступною ціною. Саме тому моїм наступним кроком було відкриття магазину Cardin Shop в ТЦ Роксолана.  Ми офіційні представники бренду Pierre Cardin for Women в Україні, увесь товар оригінальний, і на сьогодні вже є чимало його шанувальників. Білизну оцінили жінки різного віку, адже окрім оригінального дизайну, вона надзвичайно комфортна, а великий вибір моделей здатний задовольнити найвибагливіших. 
 
3. Яким має бути власник бізнесу, щоб проект був успішним?
Підприємець має чітко знати, чого він хоче, однозначно мати сильний характер, витримку, так званий стрижень всередині, адже у бізнесі зіштовхуєшся з  багатьма проблемами,  несправедливістю, втрачаєш великі суми грошей.  Ти маєш бути морально готовим до цього.
 
4. Наскільки виправдовує себе реклама, зокрема в друкованих виданнях?
 
Cardin Shop працює вже 6 місяців,  в перші місяці роботи для розкрутки бренду я скористалась послугами блогерів. Це коштувало чимало, але, на жаль, не дало позитивного результату. Натомість, реклама у друкованих виданнях спрацювала і допомогла залучити нових клієнтів.
 
5. Які твої плани на майбутнє?  
 
У першу чергу – не здаватися й рухатись  вперед, адже щоб втриматися на ринку в теперішній час потрібно докласти багато праці. Я новачок у цьому бізнесі, водночас,  й вимоги клієнтів щоразу зростають, але я дуже швидко вчуся й готова достойно відповідати на будь-які запити. Обіцяю, що незабаром Ви побачите не один, а мережу магазинів Cardin Shop, адже я хочу, щоб наші жінки ставали ще прекраснішими у білизні Pierre Cardin. І чоловіки, не бійтесь завітати до нас – ми безпомильно підберемо комплект для коханих, навіть за фотографією!